Jeg har plads til nye coaching klienter:

Fantastiske Færøerne

Da jeg var ca 10 år havde vi temauge i skolen. Jeg skulle emnet Færøerne. De første par dage var det 18 besynderligt fjerne øer meget langt væk, men inden ugen var omme, havde jeg dels bygget de 18 øer i papmache, dels forelsket mig i dem.

Derfor er det sært at det tog mig 47 leveår, inden jeg realiserede drømmen. Måske er det lettere at tage til ROM end til Færøerne, og det er en fejl.

Jeg drømte også om at få lidt fjeld i min 12 årige datters stænger, den påvirkning 12 årige er udsat for i dag, er mere billeder af syge sixpack idealer, end den styrke man opnår ved fx at krydse et fjeld.

Jeg er selv begyndt at vandre, i juli skal jeg til Himalaya med min søn, og jeg vil egentligt gerne have Kamille med på de vilde livsændrende ture, men da det nok skal starte knap så ekstremt, var Færøerne en god start.

Vi sejlede op med Smyril Line og det var sjovt. Gu helvede gyngede færgen, men vi havde begge et søsygeplaster bag øret og det leverede. Ingen søsyge eller kvalme til os.

Link Smyril Line!

I stedet startede turen på færgen. Vi var i Biffen og se “A Star is born”, vi havde et gigantisk puslespil med som vi hyggede os med under middagen. Smyrrilline kan noget så sjældent som at skabe øjenkontakt. Også med en preteen.

Sejlturen tager fra lørdag eftermiddag til mandag morgen. Det er muligt at købe wifi ombord, men jeg ville gerne have min unge for mig selv og hendes imødekommenhed skal nok tildels tilskrives at jeg ikke var i konkurrence med hhv Youtube og Snapchat.

På Færøerne boede vi på Hotel Hafnia lige midt i Thorshavn, der er 5 hoteller og en del Bed & Breakfast på Færøerne, mulighederne er ret alsidige. Hafnia er lækkert og moderne.

Vi havde vores bil med op med færgen, og en bil er et must på Færøerne. Vi punkterede midt i ingenting den ene dag, men inden for et par timer var vi hentet på et fejeblad af en lokal brandmand.

Udflugter:

Vi havde planlagt en vandretur hjemmefra, men på Færøerne er det vejret der bestemmer, vores rute blev ændret i sidste øjeblik på grund af kraftigt snefald på toppen af fjeldet.

I stedet vandrede vi fra Thorshavn til KIRKJUBØUR. Det var en god dagsmarch i vores tempo, vejret holdt tørt og det var helt afsindigt smukt. Kamille kapitulerede også undervejs, hun synes også det var fantastisk trods store protester inden.

Vores guide var FANTASTISKE https://www.faroetrekking.com/437898068

Randi er sød og ved alt om alt. Hvis du vil have lidt mere ud af din tur, både med rute og historisk indsigt, så skriv til Randi – som kan dansk.

Wiki: Kirkjubøurer Færøernesvigtigste historiske sted. Bygden er beliggende på Streymoyssydvestkyst med udsigt til Hesturog Koltur. Gennem middelalderenvar Kirkjubøur bispesæde og dermed landets åndelige og kulturelle centrum. I Kirkjubøur bor omkring 80 mennesker.

Vi så Kongsgården i Kirkjubø, den kaldes Kirkjubøargarðurpå færøsk. De ældste dele af blokhusene stammer fra 1000-talletog kaldes roykstovan. I dag er roykstovan sammen med stokkastovanet museum, men familien Patursson bebor stadig huset, de er den 17. generation uden afbrydelse. Forestil dig lige det, 17 generationer! Kongsgården regnes blandt verdens ældste træhuse, som stadig er beboet.

Vi besøgte samtlige butikker i Thorshavn. Færøerne har sjovt nok en heftig strikke tradition. Min opfattelse er at Færinge ikke vil stå tilbage for noget, og derfor faktisk er nogle af verdens dygtigste til det de gør. Et kvindehåndværk er klart strik og design. Vi besøgte bla STEINUM som strikker de smukkeste huer, jeg fik også nogle tidsløse æstetiske håndstrikkede trøjer med hjem fra dygtige https://www.einstakt.com/shop-women

På Færøerne flyver en helikopter fra ø til ø med de lokale, som en slags bus. De lokale har fortrinsret men er der plads, er det for alle.

Kamille og jeg var heldige at komme med til Klaksvik, vi var endnu heldigere at vejret var smuk høj sol på Kamilles første helikoptertur. Det var fantastisk, det koster kun nogle hundrede kroner og giv det et skud. Man skal så med bussen hjem men den tur er også betagende. Faktisk er alt på Færøerne smukt.

Vores dage på Færøerne gik alt for stærk og min kærlighed til Færøerne er kun blevet større. Det er intet mindre end magisk!!!!

PS.

Mere fjeld mindre mascara og dæmonerne kan ikke lide frisk luft 💪🏼